Masterclass Inkopen met Duurzame Impact

Module 2: Succesvolle Strategieën voor Duurzaam Inkopen

Tijdens deze module focussen we op de 10 mogelijke dimensies van duurzame aankoopperformantie. Je krijgt de gelegenheid om via een Quick Scan de duurzaamheidsmaturiteit van jouw organisatie te meten. Vervolgens ga je de impact mappen en risico’s en opportuniteiten tijdens de volledige levenscyclus van productgroepen in kaart brengen. Tenslotte krijg je inzicht in de bouwstenen van een duurzaam inkoopproces.

Doelgroep
Deze opleiding richt zich tot inkopers die de duurzaamheidsdoelstellingen van hun bedrijf willen omzetten in een integrale inkoopstrategie.

PROGRAMMA
Boosten van je duurzame aankoopmaturiteit

  • De 10 dimensies van duurzame aankoopperformantie
  • Quick scan van de (duurzame) aankoopmaturiteit van jouw organisatie
  • Workshop: test de aankoopmaturiteit van jouw organisatie

Focus op de strategische prioriteiten

  • Aankoop als strategische partner
  • Aligneren van de business- en de inkoopstrategie
  • Mapping van de impact, de risico’s en de opportuniteiten
  • Het kiezen van prioritaire productgroepen

Categoriemanagement met duurzame impact

  • Mapping van de duurzame impact over de levenscyclus
  • Duurzaam product – leverancier – supply chain
  • Creatie van een strategische kaart

Mainstream duurzaamheid in jouw aankoopproces

  • De bouwstenen van een duurzaam aankoopproces
  • Business-opportuniteiten bij het verduurzamen van het aankoopproces
  • De markt als partner voor duurzaamheid en innovatie
Binnenkort digitaal!

Terug naar de cyclus