ADVANCED PROCUREMENT (NIEUW)

Datum en tijdstip:
2019-05-23T09:00:00 2019-05-24T17:00:00
Locatie:
Auberge du PĂȘcheur, Sint-Martens-Latem
Adres:
Pontstraat 41
9831 Sint-Martens-Latem
Aanmeldperiode:
2018-06-25T09:00:00 2019-05-23T09:00:00

In het derde advanced niveau van de algemene VIB-inkoopopleidingen gaan we dieper in op het managen, structureren en optimaliseren van relaties en samenwerking met enerzijds kernleveranciers en anderzijds interne stakeholders.


"Het was een plezier om deze opleiding te mogen volgen. Mijn dank gaat uit naar de zeer professionele lesgevers Manu Matthyssen en Manu Van De Weyer. Er werden verschillende domeinen behandeld waaronder Advanced Category Management, Supplier Relationship Management, Business Engagement & Stakeholder Management.  Het theoretisch gedeelte werd steeds aangevuld met praktijkvoorbeelden & cases. De nodige extra skills worden aangereikt om hiermee aan de slag te gaan in je eigen bedrijf. Deze opleiding is een aanrader!"
A. Lombardo - Strategisch Aankoper ZNA

Doelgroep
Deze 2-daagse opleiding richt zich tot senior inkopers op tactisch/strategisch niveau, category en commodity managers, sourcing managers die hun vaardigheden verder willen uitdiepen, en betere relaties willen uitbouwen met leveranciers en met de business.

Programma
Dag 1
Advanced category management (voormiddag)

  • Category management
  • process, fasering en deliverables
  • analyse & intelligence
  • Category management strategy building
  • resultaatsgebieden
  • launch, projectplan en uitvoering
  • Category management en communicatie
  • Category change management
  • Mini cases

SRM: maximaliseren van toegevoegde waarde van je topleveranciers (namiddag)

  • SRM proces en kader
  • Kernleveranciers activeren: hoe doe je dat?
  • SRM pad: segmentatie, voorwaarden en interactie
  • Segmenteren op basis van gewenste toegevoegde waarde
  • Supplier mapping
  • Resultaatsgebieden en randvoorwaarden
  • SRM omzetten in een actief proces
  • Supplier development
  • Early supplier involvement
  • Best practice voorbeelden
  • Opstart, keuzes en ambities
  • Mini cases

Dag 2
Business engagement & stakeholder management (voormiddag)

  • Budget, waarde business plan impact naar diverse bedrijfsfuncties toe
  • Toegevoegde waarde zones aftoetsen, valideren en omzetten in inkoopacties
  • Financiële targets koppelen: collaborative KPI denken
  • Sponsors en projectteams
  • Stakeholder interacties op een structurele manier
  • Procurement business partner rol
  • Type interacties en fasering
  • Maak je eigen stakeholder plan en agenda
  • Best practices
  • Mini cases

Let’s do it ! Business case ‘direct’ & business case ‘indirect’ (namiddag)
Interactieve business cases in 3 stappen incl korte management presentatie

  • Case 1 :   ‘triple packaging’
  • Case 2 :     ‘Total FM’