VERTAAL DE BEDRIJFSVISIE NAAR JOUW INKOOPSTRATEGIE

Datum en tijdstip:
2019-02-21T09:00:00 2019-02-22T17:00:00
Locatie:
Auberge du PĂȘcheur, Sint-Martens-Latem
Adres:
Pontstraat 41
9831 Sint-Martens-Latem
Aanmeldperiode:
2018-06-20T09:00:00 2019-02-21T09:00:00

Je verneemt hoe je de bedrijfsvisie kan vertalen naar doelstellingen voor jouw inkoopstrategie. Vervolgens analyseren we samen met jou alle interne en externe omgevingsfactoren die een rol spelen bij het uitstippelen van een inkoopstrategie.

Doelgroep

Dit opleidingsniveau richt zich tot inkoopprofessionals die op managementniveau actief zijn of actief willen worden.

Programma

DAG 1 Voormiddag: Rolprofiel - Organisatieontwikkelingsmodel

  1. Bouwstenen van een organisatie
  2. Toelichting van de diverse bouwstenen en vertaalslag naar de cursusonderdelen

DAG 1 Namiddag: Van bedrijfs- naar inkoopstrategie

  1. De bedrijfsstrategie als  uitgangspunt voor de inkoopstrategie: 
  2. Visie op inkoop en doelstellingen
  3. Inkoopontwikkelingsstappen en modellen
    Self assessment toegepast op je eigen bedrijf en inkoopomgeving
  4. Bouwstenen voor de inkoopstrategie
  5. Board alignment van inkoop: hoe die bewerkstelligen

DAG 1 Avond (18.00u - 20.00u): Debat met CPO

  1. Debat met François Petit, CPO van Reticel. Hij geeft zijn visie en debateert met jullie over business alignment van de inkoopstrategie

DAG 2 Voormiddag: Inkoopplan en category plannen

  1. Inkoopscan als basis voor je inkoopplan
    IMS model: Intern, Markt, Supply Chain
    Spend en opportunity analyse
    Maturiteits- en kwalitatieve analyse

  2. Het inkoopplan en de onderliggende category plannen

DAG 2 Namiddag: Kost, waarde en risico management

  1. Kijken naar kosten in de keten

  2. Value chain denken
    Voorbeelden en Case

  3. CSR/MVO

  4. Risico management vanuit inkoop
    Voorbeelden en Case

Bekijk hier de volledige cyclus