SUPPLY CHAIN PROCESS & PROJECT MANAGEMENT

Datum en tijdstip:
2019-01-31T09:00:00 2019-02-14T17:00:00
Locatie:
De Jachthoorn, Kontich
Adres:
Doornstraat 11
2550 Kontich
Aanmeldperiode:
2018-06-25T00:00:00 2019-01-31T00:00:00

Module van 3 dagen met de mogelijkheid om een Europees (ELA) Certificaat te behalen!

De moderne logistieke organisatie moet de klant als vertrekpunt nemen; dit vereist snelheid van goederen- en informatieoverdracht, kostenbeheersing, flexibiliteit, perfecte kwaliteit en added value. Integratie van bedrijfsprocessen en van informaticasystemen, zowel intern als met de andere partners in de supply chain wordt de sleutel tot succes.

Doelgroep

Deze opleiding richt zich tot:

  • Middle managers verantwoordelijk voor een gedeelte van het logistieke proces, bvb transport managers, inventory managers, warehouse managers, IT-managers voor de logistieke functie, middle managers in het productieproces, enz.  die willen evolueren naar een integrale aanpak van de logistiek in hun bedrijf.
  • Senior managers, actief in andere bedrijfsprocessen, die willen doorgroeien naar de logistiek.

Programma

  1. Hoe maak je een business plan
  • Bereken de financiële impact van voorraad houden
  • De Cash to cash cyclus
  • Bereken de Net Present Value
  • Reële kosten versus gebudgetteerde kosten
  • Bereid je business plan voor
  • Hoe bepaal je een prijs strategie
  • Evalueer de business performantie
  • Hoe bepaal en implementeer je een performance scorecard
  • Teken een geschikte organisatiestructuur uit
  1. Proces management
  • Gebruik value stream mapping om je supply chain te analyseren
  • Hoe implementeer je een lean en flexibele supply chain
  • Welke technieken kan je gebruiken om problemen op te lossen
  • De elementen van een Cost-to-serve model
  • Hoe bepaal en implementeer je de KPI’s om de supply chain performance te meten
  • Lean technieken om verbeteringsopportuniteiten te benoemen
  • Gebruik van modeling om de impact van verschillende opties te vergelijken
  • Testen van software functionaliteiten
  1. Change en project management
  • Hoe definieert de omvang van een project, en hoe wordt het gemanaged
  • Zorg voor een project management structuur
  • Het concept van project lifecycle management
  • Bepaal tussenstappen in het project
  • Hoe beheer je de kosten van een project
  • Hoe bewaak je de kwaliteit in een project
  • Hoe implementeer je een continuous improvement programma.
Klik hier voor de volledige cyclus Senior Logistiek Management